Problém s čokoškou

Tento týden jsem se tak nějak uklidnila a jak jsem si vyřešila nějaké obaly-papír a sklo mi připadá jako v pohodě obal (sklo znovu naplním a z papíru sešiju bločky).Už jsem vnitřně v pohodě s tím, že si nedám cherry rajčátka ( T. zrovna včera jedny koupil a ani mi nechutnali, což je fakt divný :)) a došla jsem k tomu úplně snadno: jíme sezónní potraviny, tedy aspoň se o to snažíme, díky tomu mi vlastně najednou ty cherry rajčátka připadaj úplně nesmyslný, protože je jasný, že museli letět kdoví odkud. No a díky tomu, že nakupujeme dle ročního období, vnímám s úplnou lehkostí to, že si prostě teď nedáme rajčata. Hlavně prostě vnímám to, že polívka mi udělá mnohem líp, než zeleninovo- těstovinovej salát a místo toho jíme snad už třetí den po sobě pečený brambory, ty jsou prostě nejvíc mňam :)  Nemám už celkově chuť nakupovat věci v plastu, raději to oželím, nebo hledám jinde.

Hurá, konečně dobrej jáhelník-jablka a povidla od maminky :)

 Problém jsem měla třeba s čokoškou, ale našla jsem ji v bezobaláči a té jsem si fakt celkem vážila-nesnědla se hned a místo ní jsme si spíš dali hrst přes noc namočených mandlí, což mi příjde fakt super :) Hmm.. ale mandle moc lokální a sezónní taky teda nejsou, no co už.

Tak trochu Zenový zátiší.

 Hlavně mi došlo, že to asi fakt moc ženu, že to možná všem moc vnucuju, což je leda tak odradí a díky tomu jsem trochu zvolnila a užívám si procesu. :)

Užívání si procesu: obháčkovala jsem si zavařovačku alá keep cup :) a fakt to zbožňuju!

 Trochu si říkám, jestli tenhle článek bude někomu k užitku, možná bych si ho měla schovat někam "do šuplíku" ale myslím, že je důležitý napsat i tenhle svůj postoj, ke kterému jsem si teď na cestě k zero waste dospěla. Dřív sem si nejspíš myslela, že to všechno zvládnu tak za měsíc, maximálně za dva, ale vnímám, že je to na mnohem delší dobu. Už teď máme koš s plasty plný skoro do půlky a mě to fakt štvalo, ale když se podívám na to, co jsme vyhodili, najdu většinou obaly od dopotřebovaných potravin a tak, není to nic, co bychom kupovali nedávno a i kdyby, je to v pohodě.

Super bio eko. To úplně nalevo je ale fakt na nic, strašně to pelichá :(

 Takže se prosím, snažte myslet na to, kolik obalů už jste třeba vědomě ušetřili, když jste třeba těstoviny koupili bez obalu, nebo v papíru, ono totiž tohle vědomý rozhodování, je super, prostě jsme na cestě a snažíme se žít, jak jen nejlíp to jde. Netrapte se tím, že nejste dost dobří, když si kupujete cherry rajčátka každej den, je to o tý cestě, o tom procesu, ale hlavně o radosti, kterou by jsme v tom měli nacházet.

Moje narozeniny ve zkratce: ukulele, svícny a svíce, no a taky pizza domů.

Děkuju, že jste dočetli až sem, dal vám tento článek něco? Snad jo, aspoň ty fotky jsou milý. :) Pa.

Komentáře

  1. Nam to nepelicha a miluju to😁nevis do ceho si nechat nacepovat bezobalovou pastu na zuby?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jakého výrobce máte? Já mám snad z wolfberry, tak možná jen blbá firma.. Pastu si občas čepuju do plechové krabičky, kterou jsem si prapůvodně zakoupila na tuhý, kulatý šampónek. Nebo by to třeba šlo do malých zavařovaček z takových těch pečených čajů, co? :) Třeba mně ještě něco napadne..

      Vymazat
  2. Někdy nevím, zda kupovat víc bez obalu, non toxic, nebo bio. Chvilkama to dojte tak daleko, že raději nejím nic. Snažím se. Až extrémně. Je to na hlavu. Nevzdávám se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tohle máme úplně stejně! Jo, je to na hlavu. Prostě tak nějak s citem. Občas je pro mě důležitější to a jindy zase to. Hodně mi třeba pomohlo to, že mouku raději koupím mnohem levněji a v papíru v sámošce, než ji táhnout z bezobaláče, za větší peníz. Bio bych kupovala fakt ráda, ale přiznám se, že na to nemám. Bezobalové potraviny jsou už tak dražší, natož ty bio, a celkem mě to štve, ale uvažuju aspoň nad bedýnkou od zemědělce, až bude rostoucí období. Co je pro Tebe teda nejvíc důležitý-většinou? Díky.

      Vymazat
  3. Díky za článek! Je dobré a podnětné číst ty každodenní boje s eko-sebe-rozvojem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týjo, to jsem ráda, děkuju :) no jo, občas je to trochu na hlavu, ale když si domů vezu všecky ty věci ve vlastním pytlíku, je mi tak blaze, že se to aspoň na chvíli uklidní :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky